Barbershop HaarlemmermeerEen kapper is niet gespecialiseerd in het knippen van haar – hij kan er vele dingen mee doen, maar het merendeel van de tijd houdt hij zich niet echt bezig met het stylen. Het werk dat hij doet is echter wel zeer gespecialiseerd. Hij weet hoe hij het haar op veel verschillende manieren moet knippen, bijvoorbeeld: hij kan smalle of brede kapsels knippen, hij weet hoe lang of kort hij het haar moet knippen voordat het een bepaalde lengte bereikt of hij kan het haar op dezelfde lengte knippen nadat het pas is geknipt.

Van een kapper mag een klant altijd verwachten dat hij of zij zich aan een aantal specifieke regels houdt: kapsel, rusttijd, nagelverzorging, enz. Hij of zij moet ook weten wat er van hem of haar wordt verwacht. Meestal is een kapper niet echt bezorgd over het geld dat hij of zij verdient, hij of zij wil gewoon zijn of haar werk doen. De meeste kappers proberen de eisen van het vak te ontlopen, dus doen ze alles wat ze kunnen doen om het vak draaiende te houden. Naast het werk dat hij of zij moet doen, wordt van een kapper ook verwacht dat hij of zij op een vriendelijke manier met andere klanten omgaat en een goede indruk maakt.

Het werk van een kapper is een uitdaging. Hij of zij moet echter altijd onthouden dat de tevredenheid van de klanten de belangrijkste zorg is. Hij of zij moet zich ook bewust zijn van de andere werknemers in de kapsalon en zich verplicht voelen hen te helpen. Wanneer de kapper werkt, moet hij of zij rekenen op de zegen van de klant. De klant zal de kapper zeker dankbaar zijn voor zijn inspanningen wanneer hij of zij de moeilijke taak van het knippen van het haar op zich neemt.

Een goede kapper is verantwoordelijk voor een goede indruk op de klant. Hoe meer moeite hij of zij doet om de klant te verfraaien, hoe meer loon hij of zij zal krijgen. Hoe minder moeite de kapper doet, hoe minder geld hij krijgt. Het is duidelijk dat in een salon waar veel klanten zijn, de kapper veel werk te doen heeft. Er zijn gevallen waarin een kapper slechts $20 of $40 per uur verdient. In kleinere salons verdient de kapper 20 dollar als de zaak acht uur draait. En als de kapper al het werk zelf doet, kan hij $200 of $300 voor de dag verdienen.

Elke salon heeft een andere mode. Sommige, bijvoorbeeld, zullen vuile vaat, vuile conformen, vuile kledij, vuile wachtruimte en vuile kinderen hebben. Als zodanig, zal de kapper de gewaden maken die de klant zal dragen in het. Hij zal ook de plaats schoonmaken.

Anders moet de kapper misschien de wasbak schoonmaken. Hij zal alles moeten ontsmetten en dus ook de messen.

Kapperszaken kunnen vaak ook invloed uitoefenen op de hygiëne van de plaatselijke gemeenschap. Zo zal de kapper de patiënten helpen ziekten als tetanus, bacteriën en virussen te vermijden. De patiënten zullen zich ook meer op hun gemak voelen om naar een kliniek of ziekenhuis te gaan, wetende dat ze in het geheim zullen worden verzorgd.

Bovendien kan de kapper de patiënten ook leren over verschillende snitten. Als de klant bijvoorbeeld haar op zijn lip heeft, zal de barbier hem helpen om dit chirurgisch te verwijderen voor een betere hygiëne.

De kapper moet de klanten ook leren over het belang van zonnebescherming. Patiënten moeten niet vergeten zich in te smeren met crème nadat ze in de zon zijn geweest om te zwemmen of te sporten. Er zijn ook gevallen zoals verspilling van vitaminen door blootstelling aan de zon. De kapper moet de patiënten leren over verschillende manieren om vet kwijt te raken. Tenslotte moet de kapper ook emotionele steun geven aan de klanten. Hij of zij zal moeten anticiperen op de stemming van de klant na het ondergaan van cosmetische chirurgie.

Wanneer een klant zouteloos of zuur wordt, moet de stylist hem/haar informeren dat hij/zij op zoek moet gaan naar een andere stylist. De stylist moet de klant ook informeren over de procedures en technieken die de stylist heeft geleerd tijdens het knippen van het haar. De stylist moet ervoor zorgen dat de klant zich op zijn gemak voelt door dingen op een vriendelijke manier uit te leggen. De stylist moet ook fysiek in staat zijn om het haar tussen de vingers vast te houden.

Wanneer een klant de salon verlaat na te zijn behandeld, moet de stylist de gegeven instructies opvolgen. De procedures voor het terugbrengen van de klanten naar de salon en het opruimen van de salon moeten worden gevolgd. Wanneer de klanten terugkeren, moeten zij de stylist informeren over wat zij hebben gedaan, vooral als zij beschadigd haar hebben. De stylist moet er ook voor zorgen dat hij de tijd neemt om het haar te wassen en de hoofdhuid te masseren. Het grondig losgemaakte haar moet onmiddellijk worden vastgebonden en ingepakt.

Al met al, een dagje spa in de kapsalon moet een Ontspannen Dag zijn!